Monday 7 March 2016

1. PENGHARGAAN

Alhamdulillah, segala puji dan syukur kami panjatkan kehadrat Allah, Tuhan seru sekalian alam dengan keizinannya dapat kami selesaikan blog ini yang bertajuk “Adat dijadikan sebagai rujukan hukum" dalam tempoh waktu yang ditetapkan. Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.AW kerana berkat usaha Baginda, dapat kita hidup dengan nikmat iman dan Islam yang agung ini.
  Dengan itu, jutaan penghargaan kami tujukan kepada pensyarah kami iaitu, Ustazah Suraini Binti Ripin dalam subjek DUA 2012 SAINS, TEKNOLOGI & KEJURUTERAAN DALAM ISLAM kerana banyak memberi tunjuk ajar dan panduan kepada kami dalam menjayakan proses penghasilan blog ini. Tidak lupa juga kepada ibu bapa serta rakan-rakan sekumpulan yang sentiasa memberi dorongan dan motivasi untuk terus berusaha mencapai cita-cita dalam menjayakan kerja kursus ini.
  Dengan ini, kami telah bersepakat untuk memilih tajuk ini berikutan menariknya tentang adat yang dapat dijadikan sebagai rujukan hukum dalam kalangan masyarakat. Dengan ini, kami sekumpulan mempersembahkan hasil kerja kami berkaitan tajuk adat ini bagi memberi lebih kefahaman kepada masyarakat tentang syariat adat serta contoh-contohnya. Semoga berkat hasil kerja kami ini, dapat dijadikan panduan kepada seluruh umat manusia untuk menguatkan lagi keimanannya ke atas Islam.
  Akhir sekali, kami ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan-rakan seperjuangan serta pensyarah-pensyarah yang banyak membimbing kami sepanjang pengajian di Politeknik Mersing atas segala sokongan dan kerjasama yang telah diberikan. Mana yang baik datangnya dari Allah S.W.T dan mana yang buruk itu datangnya dari kesilapan kami sendiri. Sebarang kesilapan harap dimaafkan dan teguran yang membina amat kami alu-alukan. Semoga Allah sentiasa meredhai usaha kita semua hendaknya, Amin.




No comments:

Post a Comment